torsdag 18 december 2014

2 av 3 omtentor färdiga

Har varit en jobbig vecka. Har varit jättetrött och varit tvungen att vila hela tiden typ. Borde ha börjat plugga till medicin tentan som är 8:e januari... Men har varit helt slut.
Men idag så fick jag reda på svaret av farmakologi tentan och JAG KLARADE DEN!!!!! Vilket innebär att jag inte behöver krångla med något dispens skit och oroa mig för om de beviljar den.
Det är en sån himla lättnad. Jag tror inte ni anar. Ett problem mindre i mitt liv.

Det jag har kvar den här terminen:
Medicin tentan
Klinisk examination
Förflyttningsteknik
Göra klart slutversion på PM:et + opposition
Omtenta mikrobiologi

Oppositionen har vi imorgon, först ska vi säga vad vårt PM (typ uppsats) handlar om, sen kommer en annan grupp säga vad som är bra med PM:et och ifrågasätta de inte tycker var så bra typ och så ska man försvara det man skrivit, sen kommer vi göra detsamma mot den andra gruppens PM.
Det vi blir kritiserade på måste vi sen ändra i PM:et, sen kommer en lärare rätta det och så får man eventuellt (i princip alltid) komplettera skiten. Låter det roligt? Det är iallafall inte så roligt haha..
Så ikväll måste jag läsa igenom vårt PM, för att kunna det utantill typ.

Har lite ångest för mikrobiologi tentan också.. För jag har bestämt att inte göra den, inte i januari utan jag väntar till nästa omtenta tillfälle. Jag har verkligen inte orken att göra den i januari, jag höll på att knäckas av att plugga dubbelt inför farmakologin samtidigt som jag har den ordinarie kursen. Jag kommer knäckas om jag fortsätter med mikrobiologin. Skittråkigt att behöva ha en tenta släpandes.. Men vad är alternativet? Att jag då ger upp totalt och blir sjukskriven ett halvår igen?

Aja, är sjukt nöjd över att jag har 2 omtentor färdiga och bara har 1 kvar. Ska försöka se det positivt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar