måndag 28 juli 2014

Plugget - Hur ska jag göra?

Tjosan
Alltså jag har så mycket funderingar angående skolan, jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra.
Jag har tre omtentor kvar:

  • Mikrobiologi
  • Farmakologi
  • Läkemedelsräkning
Jag vet verkligen inte hur jag planera upp det hela. Min första tanke var att jag skulle ta mikrobiologin + läkemedelsräkningen. Men jag har funderar och jag vet ärligt inte om jag orkar göra mikrobiologin nu.
Så det blir nog att jag faktiskt bara gör läkemedelsräkningen vid omtenta tillfället innan skolstart. Mikrobiologin och farmakologin får jag nog faktiskt skjuta upp. Jag är inte så förtjust skjuta på saker faktiskt. Men denna gång så måste jag tänka på min hälsa. När jag har varit borta så länge så känns det dumt att ta på mig för mycket. Jag har en tendens att ta på mig mer än jag klarar av, och måste lära mig att hejda mig lite.

Men det jobbiga med att skjuta upp mikrobiologin och farmakologin är att man vet vilket jobb man har framför sig. Just farmakologin har jag inget emot då jag tycker farmakologi är väldigt spännande (då kan man undra varför jag kugga denna tenta, men det gjorde jag inte det, blev sjukskriven just i den vevan så har inte ens gjort den).
Mikrobiologi är också intressant, men ett rätt segt ämne. Ett exempel på vad man ska lära sig är att när man ska diagnostisera malaria så använder man tjock-droppe preparat (alltså vad är det ens för något?), såååå ganska drygt ämne. Det kanske är vettigt att veta om man är färdig syrra men just nu så känns det som de försöker stoppa upp så mycket info i huvudet på en och man vet inte ens vad som är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar