torsdag 7 augusti 2014

Bajsmage

Just nu sitter jag och äter mozzarella ost fast jag inte borde då min mage inte mår så bra av det. Fan att det ska vara så jäkla gott med mozzarella.
Men men, idag har inte något särskilt hänt, bokade läkartid hos vårdcentralen idag pga min problematiska mage. För jag kan inte saker med laktos i, så visst sure laktosintolerans. Så då käkar jag laktosfritt, men det går inte heller minsann då jag är känslig mot mjölkprotein också. Kan inte äta typ soygurt heller då jag får ont i magen av det (provat havremjölk, dock tyckte jag det var skitäckligt...). Får ont i magen och blir jätteillamående av ägg. Får ont i magen och blir ibland dålig i magen av fet mat. Alla runt mig har sagt att jag ska kolla upp det, men har inte pallat tidigare. Men nu orkar jag inte längre, vill veta specifikt vad det är och vad jag är ev. allergisk mot. Droppen är nu när min mage strejkar mer och mer mot fet mat. Sen att allting blir värre, laktosintoleransen har blivit värre, samt med mjölkprotein. Förut kunde jag äta två ägg, för att sen bara kunna äta ett, och nu inga ägg. Och nu blir det bara värre med fet mat. Bajsmage.


Knåpade ihop ett eget hårband idag, syns inte så jättebra på bilden, men tyckte den blev jättesöt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar