fredag 1 augusti 2014

En plan

Tjosan hejsan!
Jag skrev ju förut att jag inte visste hur jag skulle lägga upp alla omtentor och nu har jag bestämt mig. Det blir bara att jag gör läkemedelstentan innan skolan börjar. Det är inte värt att ta på sig för mycket och ev krascha. Klarar jag läkemedelsräkningen så satsar jag under nästa omtentaperiod på mikrobiologin, sen när den är klar så gör jag farmakologi tentan under januari.
Jag ska fixa det här!
Nu när jag äntligen börjar få fungerande mediciner så borde jag klara av skolan. Jag får vara noga med att alltid lägga upp en plan hur jag ska studera. Och försöka följa den. Det kommer bli en tuff höst med alla omtentor, det känns också tråkigt att behöva lägga massa energi på omtentor. Men inte så mycket att göra åt saken.
Har redan börjat kika lite på läkemedelsräkningen, det är ju mest att nöta och inte så jättesvårt egentligen. Man måste bara vara noga i sina beräkningar.
Måste köpa en kalender till hösten så att jag alltid kan se hur planeringen med allt ligger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar